Album: Words – Erik Jonasson

När Erik Jonasson släppte sin debutsingel  Like a Funeral var det magi direkt. De filmiska tonerna skapade en fantastisk låt som han sedan har följt upp med lika fantastiska låtar.  Nu är han här med albumet Words.

Albumet inleds med en cover på  låten When We Were Young av Adele där jag som lyssnar trollbinds av de fina tonerna tillsammans med hans röst. Redan här hör jag hur vackert det är. När han sedan fortsätter med Without Direction så får jag rysningar. Erik Jonassons musik har förmågan att föra mig genom vackra ljudlandskap där jag vill vara med på resan. En resa som är både vacker och avskalad på samma gång. Fantastiska Like a Funeral  är filmisk och magisk. Detta är en låt som är lika bra nu som när jag hörde den första gången. När Horizon börjar finns en mystik i låten som jag gillar och jag vill bara höra mer.  Hungry Eyes är en avskalad låt där jag ser en ny sida hos Erik Jonasson. Jag tycker detta är intressant och jag vill se mer av det. Those Words har vackra slingor som skapar känslan av magi som genomsyrar hela albumet. Anything är en låtar där det avskalade pianot bildar något fint. Autumn Falls  blir albumets näst sista låt och det känns som något fint samtidigt som känslan av att jag vill höra mer uppstår. Albumet avslutas med en demoversion av Like a Funeral som jag gillar.

Jag hoppas att Words blir ett stort genombrott för Erik Jonasson för det här är så bra.

Kram
Elias

Album: Words – Erik Jonasson

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.